Jak pracuji






15 kroků k prodeji nemovitosti


PŘEDPRODEJNÍ FÁZE

Základem prodeje každé nemovitosti je úvodní setkání s klienty. Na této nezávazné schůzce si vyslechneme jejich představy, požadavky, a především se doptáváme na informace, které jsou pro budoucí práci s vybranou nemovitostí důležité. Díky dlouhodobým zkušenostem z trhu s realitami víme, že to, co nás živí, je především dobrá pověst. I proto je pro naše fungování nezbytná především spokojenost a pozitivní zkušenost klientů. V tomto duchu se pak nese i celé úvodní setkání.

Jeho cílem není pouze za každou cenu získat do nabídky další nemovitost. Jde nám o to, aby se protnuly klientovy představy s realitou tak, jak jen to je vzhledem k okolnostem možné. Proto s klienty vždy jednáme maximálně transparentně a otevřeně. Vyslechneme si přání a potřeby prodávajícího a snažíme se pochopit jeho situaci. V reakci na to pak od nás každý klient dostane kompletní sadu informací, které vychází z našich zkušenosti a reflektují reálné podmínky na trhu. Díky nim se pak může fundovaně rozhodnout, zda se obchod uskuteční či ne. Pokud dojde k oboustranné shodě a plácneme si, začne se naplno roztáčet celé soukolí. Nemusíte se však bát, o každém kolečku v tomto soukolí od nás dostanete informace a my se budeme starat o to, aby vše proběhlo hladce a nic se nezaseklo.
Staré známé přísloví praví, že štěstí přeje připraveným. V obchodu s realitami to platí dvojnásob. Proto ještě, než zahájíme jakékoliv další úkony, zjišťujeme veškeré informace o prodávané nemovitosti. Důkladná prověrka právního stavu věci nám pak dává jistotu, že v budoucnu nedojde k nečekaným událostem, které mohou výrazně zkomplikovat případně zhatit celý prodej. Vázne-li tedy na nemovitosti například věcné břemeno, nebo nejsou-li vyřešeny všechny majetkoprávní záležitosti, můžeme pomoci s jejich dotažením do úspěšného konce.

Náš tým disponuje nejen zkušenostmi z realitního trhu, ale někteří jeho členové za sebou mají také letitou právní praxi. Můžete si tedy být jisti, že bude-li to jen trochu možné, získáte od nás doporučení maximálně zohledňující vaši situaci, která povedou k tomu, že na konci celého procesu bude nemovitost v právně bezvadném stavu.
Dalším krokem v celém procesu prodeje nemovitosti je podpis zprostředkovatelské smlouvy. Jedná se o oficiální stvrzení naší nadcházející spolupráce a stanovuje její přesné podmínky. Jejím prostřednictvím se zavazujeme vyvíjet činnost, která povede k úspěšnému cíli, kterým je prodej nemovitosti.

Velká část povinností zprostředkovatele je stanovena příslušným zákonem a smlouva je proto nemusí výslovně obsahovat. Mezi tyto povinnosti patří především dostatečná kvalifikace, poctivé jednání, průběžné informování klienta o průběhu prodeje či vyloučení střetu zájmů – tedy že zprostředkovatel nepracuje zároveň pro prodávajícího i kupujícího.

Mezi povinnosti zprostředkovatele, které nejsou specifikovány přímo zákonem, ale jsou poměrně běžnou praxí, je například povinnost dostatečně nemovitost inzerovat, a to v patřičné podobě a na dostatečně profesionální úrovni. Proto se zakotvují právě do zrpostředkovatelské smlouvy. Často bývá obsahem smlouvy také zprostředkování smluvní dokumentace u advokátní kanceláře aj.
Zprostředkovatelská smlouva je podepsána a my už se pomalu můžeme chystat na to hlavní a tím je prodej nemovitosti! Než se však před jejími dveřmi začnou řadit první nedočkaví zájemci, je důležité ji na prohlídky připravit. Provedením několika drobných úprav a změn se často může výrazně usnadnit prodej, případně i zvýšit hodnota nemovitosti.

Samozřejmostí je důkladný úklid celé nemovitosti. Je důležité zajistit, aby nemovitost působila co nejpříjemněji a potenciální kupci se v ní cítili dobře. Dalším krokem je oprava všelijakých nedostatků a odstranění drobných vad na nemovitosti. Veškeré investice do uspokojivého technického stavu nemovitosti se pak mohou násobně vrátit při vyjednávání o kupní ceně.

Pokud bude nemovitost potřebovat větší zásahy a odstranění vad bude možné pouze prostřednictvím rozsáhlejší rekonstrukce, je nutné se rozmyslet, zda se tato investice může vyplatit. Druhou možností je pak o něco slevit při vyjednávání o ceně nemovitosti. I v tomto případě vám však nabídneme pomocnou ruku a poskytneme patřičnou konzultaci. Ničeho se proto nebojte, s námi v tom sami.
Ani ta nejlepší a nejhezčí nemovitost na světě se nebude dobře prodávat bez řádné propagace. Aby však bylo co propagovat, je nutné vytvořit patřičnou vizuální prezentaci nemovitosti.

Prvním krokem je homestaging. Proběhne úklid nemovitosti a odstraní se nepotřebný nábytek či věci, které by mohly na prohlídce působit na kupce nepříjemně. Cílem homestagingu je, zařídit interiér tak, aby nemovitost působila na své návštěvníky prostorně a zároveň příjemně.

Naprosto nezbytné je také zapojení profesionálního fotografa, který nemovitost zdokumentuje a zvěční. Přestože se to nemusí zdát na první pohled úplně důležité, z našich zkušenosti právě profesionální fotografie udělají samy za sebe velkou část prodeje. Proto ani na této položce rozhodně nešetříme a při focení spolupracujeme jen s ověřenými a talentovanými profesionály.

Třetím dílkem do skládačky je virtuální prohlídka. Uplynulé roky nám ukázaly, že spousta věcí se dá zvládnout z pohodlí domova a jednou z nich je také virtuální prohlídka nemovitosti. Přestože je vždy dobré vidět nemovitost naživo, dobře zpracovaná prohlídka může zájemcům pomoci nahlédnout do jejích útrob a udělat si představu. Virtuální prohlídka také může pomoci roztřídit zájemce na ty vážné – potenciální kupce – či jen realitní turisty, kteří bezcílně bloudí realitním trhem a vlastně ani nevědí, co chtějí koupit.

Předprodejní fází prodeje nemovitosti jsme projeli jako nůž máslem, vše je nachystané a my se můžeme vrhnout na samotný prodej!

PRODEJNÍ FÁZE

Protože žijeme v 21. století a doba je do velké míry digitální, začíná každý prodej nemovitosti její inzercí v online prostoru. V tomto kroku se proto do velké míry zužitkuje práce odvedená v předchozích krocích. Použijeme obrazové materiály, které pořídil profesionální fotograf v naklizeném, upraveném a opraveném interiéru, přidáme videoprohlídku a inzerát může jít do světa. Samozřejmostí je také důkladný a originální popis nemovitosti, aby objekt nezapadl mezi tucty dalších, které inzerenti napasovali na univerzální šablony a vůbec si nelámali hlavy s tím, zda inzerát jako celek dává smysl nebo ne.

Samotný inzerát však nic nezmůže bez patřičné podpory. Pečlivě tedy sledujeme metrická data, týkající se inzerátu a v případě potřeby jsme připraveni podpořit jej také na míru připravenou online kampaní. Tu nám pomáhají připravit odborníci ve svém oboru, se kterými máme jen ty nejlepší zkušenosti, a kteří nám kampaně chystají za velice speciálních podmínek.

Když se pak vše sejde a poskládá tak, jak má, uvidíte, jak budou počty prohlídek jen růst. Spolu s nimi pak bude růst také šance na úspěšný prodej nemovitosti za vámi požadovaných podmínek.
Přestože by se mohlo zdát, že internet a technologie vůbec jsou všemocné, i propagace mimo digitální prostor v tzv. offlinu může přinést kýžené plody. Svět je veliký a možnosti, jak inzerovat nabízenou nemovitost jsou takřka neomezené. Díky mnohaleté praxi, kterou s inzerováním realit máme, jsme schopni zvolit pro vaši nemovitost nejvhodnější typ reklamy. Při vyhodnocování bereme v potaz faktory jako jsou například lokalita, ve které se objekt nachází, nebo cílová skupina, kterou má reklama zasáhnout.

Offlinová propagace realit v nabídce tak může probíhat například prostřednictvím novinových článků a reklam v tištěných médiích. Použitím této metody se pak zajistí výrazně větší dosah reklamy. Pokud je na začátku správně zvolena cílová skupina a jí je uzpůsoben také výběr periodika, ve kterém se reklama objeví, úspěch je takřka zaručen.

Zapomenout nesmíme ani na staré dobré letáčky a informační brožurky. Jejich výroba je poměrně levná a distribuce jednoduchá. Stačí je vystavit na frekventovaných místech, jako jsou kavárny, obchody či jiné podniky, a to by v tom byl čert, aby se kupec nenašel.

Výčtem způsobů inzerce, bychom mohli pokračovat ještě dlouho, gró naší práce jsou však především lidé samotní. Během podnikání v realitách se nám podařilo vytvořit širokou síť kontaktů. Mezi ně můžeme nemovitost vypustit a zajistit, aby se povědomí o ní rozšířilo mezi co nejvíce potenciálních kupců. Bude-li to třeba, jsme schopni zajistit propagaci nemovitosti u spolupracujících finančních zprostředkovatelů, čímž se okruh možných zájemců rozroste o velice zajímavé počty díky zařazení klientů se schválenými hypotékami.
Inzerci máme zajištěnou jak v online, tak i offline prostoru a nám nezbývá nic jiného než se vrhnout do samotného prodeje. Klíčovým atributem pro práci v realitách je lidský kontakt. Proto nedbáme pouze na kvalitní přípravu nemovitosti, ale také na špičkové vystupování našich realitních makléřů. Lidi, se kterými spolupracujeme, si pečlivě vybíráme a klíčová pro nás jsou jak kritéria znalostí a profesních zkušeností, tak i maximálně příjemné a lidské vystupování.

Neméně důležitá je také práce s historickými poptávkami. Díky pečlivé evidenci všech obchodních případů a kontaktů jsme shromáždili rozsáhlou databází možných kupců, kteří zatím neměli to štěstí a nenarazili na svoji vysněnou nemovitost. Přijde-li nám do nabídky zajímavý dům, byt či jiný objekt, kontrolujeme tuto databázi a v případě shody nabídky s poptávkou zprostředkujeme případnému zájemci prohlídku a dodáme veškeré potřebné informace o nemovitosti. Pečlivost, na kterou v tomto ohledu klademe maximální důraz, se nám poté vyplácí. Nejvíce především v krátkém čase, ve kterém se nám díky vytěžení klientské databáze daří nemovitosti prodat.
Velmi účinným a ověřeným způsobem, jak podpořit prodej nemovitosti je také den otevřených dveří. Při této události umožňujeme potenciálním zájemcům navštívit prodávaný objekt bez nutnosti předchozí telefonické domluvy.

Organizace dne otevřených dveří si vždy vyžaduje maximální přípravu, a proto dbáme na to, aby byla nemovitost v co nejlepší kondici a návštěvníci se při jejích prohlídkách cítili dobře. Samozřejmostí je přítomnost realitního makléře, který je na místě po celou dobu trvání dne otevřených dveří. Makléř je připraven kdykoliv zodpovědět všechny dotazy, či rovnou pomoci s dotažením obchodu, vyskytne-li se vážný zájemce, který má zájem o koupi.

Aby byl den otevřených dveří úspěšný, je nutné jej také patřičně zpropagovat, aby se o něm dozvědělo, co nejvíce lidí. V tomto ohledu opět využíváme zkušeností s reklamami jak v online, tak offline prostoru. Především využití digitálních technologií a patřičné zacílení reklam, může ze dne otevřených dveří udělat událost, která přiláká velké množství možných zájemců. Díky tomu si pak můžete jako prodávající vybírat z většího množství zájemců a máte silnější vyjednávací pozici i ohledně toho nejdůležitějšího, čímž je cena nemovitosti.
Propagace proběhla úspěšně, z řad zájemců jsme vybrali toho jednoho, jež se stane novým majitelem prodávané nemovitosti a prodejní fáze se tak blíží ke svému konci. Jejím posledním krokem je podpis rezervační smlouvy.

Dokument znamená pro obě strany určité jistoty a zároveň jim ukládá také určité povinnosti. Kupující se zavazuje koupit nemovitosti za stanovenou cenu, přičemž bývá zpravidla definován také časový úsek, do kdy tak musí učinit. Díky tomu má pak prodávající možnost si pečlivě rozplánovat, jaký bude následující postup a může začít přemýšlet nad budoucím využitím peněz.

Prodávající se na druhou stranu zavazuje především k tomu, že neprodá nemovitost někomu jinému a bude ji po dobu trvání rezervační smlouvy držet pro kupujícího.

U rezervační smlouvy je důležité zdůraznit fakt, že se nejedná o smlouvu kupní. Podpis rezervační smlouvy proto neznamená automaticky samotnou koupi nemovitosti. Je to spíše závazek pro obě smluvní strany. Aby byly účastníci rezervační smlouvy motivováni k tomu své závazky dodržet, bývá součástí rezervační smlouvy také rezervační poplatek. V případě, že kupující poruší podmínky smlouvy, může dojít k propadnutí rezervačního poplatku ve prospěch prodávajícího. Dojde-li k opačné situaci a své povinnosti nedodrží prodávající, bývá pak rezervační poplatek vrácen v plné výši na účet kupujícího.

POPRODEJNÍ FÁZE

Po podpisu rezervační fáze se naplno rozbíhá poslední fáze realitního obchodu a tou je zprocesování všech prodejních a poprodejních záležitostí. Spouští se tak poměrně obsáhlý proces spojený s příslušnými úředními a administrativními úkony.  Pro laika se může jednat o složitou záležitost, ve které se dá udělat spousta chyb. Právě proto nad celým procesem koupě přebíráme kompletní právní záštitu a staráme se o to, aby vše proběhlo hladce a co nejrychleji. Jak již bylo zmíněno v textu dříve, náš tým se skládá nejen z odborníků na reality, ale jsou v něm také členové, kteří disponují právním vzděláním a mají za sebou letitou právní praxi. Tyto záležitosti tak můžete pustit z hlavy a nechat je na starosti nám. V této fázi se jedná především o zajištění kupní a úschovní smlouvy.

Kupní smlouva musí být vypracována přesně podle platných právních předpisů a musí obsahovat náležitosti, jako je například přesná identifikace obou smluvních stran, jasné a přesné určení prodávané nemovitosti, stanovení její ceny nebo termínu převzetí nemovitosti. Zároveň může pomocí různých dodatečných klauzulí reflektovat na specifickou situaci okolo nemovitosti nebo situaci některé ze smluvních stran. S jejich pomocí pak můžou být určeny například dodatečné náhrady či sankce za nedodržení dohodnutých podmínek.

Úschovní smlouva pak zajišťuje bezproblémový a bezpečný převod prostředků po splnění všech smluvních náležitostí. Aby se předešlo jakémukoliv zneužití prostředků, převádí se na základě smlouvy o advokátní úschově na účet třetí strany. Tou je v našem případě renomovaná advokátní kancelář, jež přebírá plnou zodpovědnost jak za zabezpečení prostředků, tak za jejich výplatu po splnění všech smluvních podmínek.
Aby celý obchod probíhal svižně a nedocházelo ke zbytečným zádrhelům, jsme také schopni případným vážným zájemcům zajistit financování dané nemovitosti. Již dříve jsme se zmiňovali o tom, že disponujeme širokou síti kontaktů, které zahrnují také finanční zprostředkovatele. Díky tomu tak můžeme vážného zájemce nasměrovat správným směrem. Všechny takové kontakty propojujeme pouze s ověřenými a spolehlivými partnery. Ti jsou pak díky svým zkušenostem schopni již po první schůzce odhadnout jak délku, tak i náročnost vyřízení případného financování. Tyto informace pak můžeme vzít v potaz při sestavování smluvní dokumentace a zajistit, aby na sebe všechny jednotlivosti navazovaly a nedocházelo tak ke zbytečným prodlevám, které komplikují situaci oběma zúčastněným stranám.

Díky objemu kontaktů, které do sítě zprostředkovatelů přinášíme, můžeme také slíbit exkluzivitu, co se týče nabízených podmínek od financujících institucí. Zájemci o koupi realit si tak můžou být jistí, že podmínky, které díky našemu doporučení získají, budou úplně jiného rázu než nabídky, kterých se dočkají při běžné návštěvě bankovní pobočky. Samozřejmostí je také profesionální vystupování finančních zprostředkovatelů a nadstandardní servis, kterého se vám od řadových zaměstnanců bank jen tak nedostane.
Po podpisu všech smluvních dokumentů a zajištění financování pro kupujícího začínáme řešit převod nemovitosti. Jedná se o proces, který obsahuje mnoho dílčích mezikroků, které je potřeba provést řádně a včas. Samozřejmostí jsou formální náležitosti, které musí být v jednotlivých mezikrocích splněny. Stačí jen jedna malá nepřesnost – chybějící podpis či razítko – a často se celý proces zastaví. Problémem bývá to, že po odstranění nedostatků a opětovném nastartování administrativního kolečka se začíná znovu pracovat se všemi zákonem stanovenými lhůtami. To pak účastníky obchodu často stojí spoustu nervů a především času.

Zní to složitě, že ano? Nemusíte však mít strach. To, co se pro laika může zdát děsivé a nepochopitelné, je pro náš zkušený tým běžná rutina a všechny tyto procesy již máme v malíku. Víme, co je třeba si pohlídat, kde je třeba zatlačit, když se něco zasekne… Starosti s komunikací s úřady, či návštěvy katastrů a další úkony spojené s převodem, můžete nechat na nás. Postaráme se o vše od A do Z.
V momentě, kdy máme komunikaci s úřady za sebou, přichází na řadu předání nemovitosti. I v této fázi obchodu si vše bereme na starost a dohlížíme na bezproblémový průběh.

Prvním důležitým úkonem je výplata peněz z advokátní úschovy. Jak již bylo zmíněno výše, advokátní kancelář vyplatí peníze z úschovy pouze při splnění všech smluvně daných podmínek. My proto dohlédneme na to, aby došlo k jejich naplnění. Pokud se při tomto kroku objeví nějaký problém, jsme připraveni pomoci oběma smluvním stranám s jeho vyřešením, aby vše mohlo dále pokračovat.

Další služba, která je nedílnou součástí našeho servisu, se hodí především těm kupujícím, kteří mají s nově nabytou nemovitostí další plány. Ať už se chystá o drobné úpravy nebo velké a rozsáhlé rekonstrukce, disponujeme kontakty na odborníky, kteří pomohou všechny záměry realizovat.

Samozřejmostí je zprostředkování schůzky s architektem a případné zajištění celého projektu. Kromě architekta pak můžeme doporučit i stavební společnost, která úpravy zrealizuje. Důraz při výběru partnerských společností pak klademe nejen na cenu, u které se snažíme, aby byla pro naše klienty co nejpříznivější, ale také na rozumnou dobu zhotovení.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že prodejem nemovitosti a výplatou peněz náš kontakt s prodávajícím končí, není tomu tak. S klienty si budujeme pevné vazby a často spolu zůstáváme v kontaktu i dlouho poté, co obchody proběhnou. V rámci schůzek a kontaktů, jsme si všimli, že velká část prodávajících ocení také doporučení, jak dále s penězi naložit.

Možností, jak v dnešní době s penězi nakládat je spousta a je proto třeba být maximálně obezřetný. Proto poskytujeme prodávajícím možnost zkonzultovat příležitosti pro investici. Základem je informativní nezávazná schůzka, na které si vyslechneme, jaké má klient představy a přání. Těm pak následně přizpůsobíme případná doporučení. Jsme si vědomi toho, že každý člověk je jiný a má jiné potřeby, nesetkáte se u nás s předchystanými šablonami a univerzálními doporučeními. Nemějte proto strach, ozvěte se nám a prodejem nemovitosti vás provedeme od začátku až do úplného konce.

15 kroků k prodeji nemovitosti

PŘEDPRODEJNÍ FÁZE
 
Setkání s klientem
Prověření nemovitosti po právní stránce
Podpis zprostředkovatelské smlouvy
Příprava nemovitosti na prodej
Vizuální prezentace nemovitosti
a) Homestaging
b) Profesionální fotograf
c) Video prohlídka
PRODEJNÍ FÁZE
 
Propagace nabídky nemovitosti online
Propagace nabídky nemovitostí offline inzercí
Prohlídky nemovitostí s potenciálními zájemci
(práce s historickými poptávkami)
Den otevřených dveří
Podpis rezervační smlouvy
POPRODEJNÍ FÁZE
 
Právní záštita převodu nemovitostí
a) Kupní smlouva
b) Úschovní smlouva
Pomoc se zajištěním financování pro kupujícího
Zajištění převodu nemovitostí
Předání nemovitostí
a) Výplata peněz z úschovy
b) Případné zajištění projektu od architekta pro kupujícího
c) Případné doporučení stavební společnosti pro rekonstrukci
Zajištění investiční příležitosti pro prodávajícího






NAPIŠTE NÁM


V případě, že víte o někom, kdo by rád investoval, popřípadě prodává či pronajímá nemovitost, budeme rádi, když se nám ozvete. Za doporučení vyplácíme velmi zajímavou provizi.













Pražákova 1008/69, Štýřice, 639 00 Brno

Mobil: +420 777 712 029
martinmatela@levrealit.cz
IČO: 292 02 884, DIČ: CZ29202884
ID datové schránky: p7pnaqz

Společnost je zapsána u Krajského soudu v Brně v oddíle C, vložka 65403.

     

Tvorba webu, optimalizace webu webhosting, pronájem serverů




RYCHLÁ NAVIGACE
Nemovitosti

Reference